Man krymper inte i ☔️

När jag var liten var jag väldigt intensiv och ganska så rörlig 😅😅
Min mormor sa alltid: Gå ut med dig!
Jag: Men det regnar ju 😩
Mormor: Du krymper inte i vatten! Och ute kan du hitta allt du behöver! 🥰
Förutom att hon blev jäligt trött på mig så var hon en klok kvinna 👵🏻

Tyskar har jag nästan aldrig känt några och det kan jag berätta om varför en annan gång men att bo utomlands har fört mig närmare tyskarna; nåja Lidl och Aldi som invaderat den värld jag bott i de senaste 35 åren. 😊

Så därför gick jag idag, i strilande regn nästan 6 km, för att att köpa det som mest liknar falukorv 😋 
En liten korv med leverpastej gjord på kalvkött slank med. 
Och herre min J, 1 kg kaffebönor för €4.99 . Inget kaffe blir så gott som nymalet ☕️😋 
1kg bönor blir lätt det dubbla, malet så 50 spänn för 2 kg kaffe. 
Beat that one ICA, lilla vän 😂😂
(null)

(null)

(null)

(null)