Allmänt, Dagbok, Portugal, Resor portugal dårar

Alla är vi dårar på nåt sätt!

Jag växte upp i Vänersborg❣️
På den tiden fanns ett flertal stora institutioner för människor med olika psykiska diagnoser; eller som vi ungar kallade dom "dårarna" (dessa institutioner är numera stängda)
Många av dårarna hade frigång, dvs dom fick gå till kiosken och handla etc och andra var inlåsta på heltid. 😔
Dom som promenerade runt var harmlösa och väldigt inne i sin egen värld och vi ungar retade dom hela tiden.🤪
Vi var också harmlösa🤭 
Dom gick runt och hejade på alla dom gick förbi och dom pratade med sig själva eller vem som nu fanns inne i deras huvuden.

Numera bor jag i Portugal!
Alla kvinnor i 30-årsåldern har axellångt mörkt hår uppsatt i tofs👩🏻 👩🏻
Och glasögon eller solglasögon.😎🤓 
Alla!
I mitt hus bor det 4-5 stycken och i mitt område bor säkert 50 stycken; nere på stan syns ett 100-tals.

Jag är numera en sån dåre! 🥳

Jag hälsar på alla kvinnor i 30-årsåldern i hela stan för dom ser ut som mina grannar. 😅
En del hälsar tillbaka!🙋🏻‍♀️
En del bara tittar på mig!😳
En del pratar säkert om mig och säger:- Que tolo! 🤯

Men jag vill ju bara vara en trevlig granne 😂😂🌺🌸🌼

PS! så om ni hör nåt ......